Zakres tematyczny:
BLOK I PRAWO / BEZPIECZEŃSTWO
Podstawowe zasady dotyczące działalności Społecznego Inspektora Pracy. Omówienie aktów prawnych dotyczących SIP oraz członków Komisji BHP z uwględnieniem zmian w prawie pracy. Stan prawny na dzień prowadzonego szkolenia.
1.
SIP – zakres uprawnień i obowiązków SIP:
- uprawnienia kontrolne,
- prawo wstępu i dokonywania przeglądów warunków pracy,
- zalecenie i uwagi SIP (procedura wydawania i egzekwowania ich realizacji),
- współpraca SIP ze służbą bhp, kierownikami i pracownikami,
- współpraca SIP z PIP (prawo do udziału w kontroli i podsumowaniu jej wyników, poradnictwo i szkolenia),
- obowiązki kierownika zakładu wobec SIP,
- ochrona stosunku pracy SIP, dodatkowe wynagrodzenie, czas wykonywania zadań przez SIP.
2.
Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp i prawnej ochrony pracy – zakres kontroli SIP:
- stosunek pracy, czas pracy i wynagrodzenia, urlopy wypoczynkowe, ochrona pracy kobiet i młodocianych, itd.,
- bhp w zakładzie pracy (badania, szkolenia, ocena ryzyka zawodowego, wyposażenie pracowników w ŚOI i odzież roboczą, zapewnienie odpowiednich warunków pracy, identyfikacja czynników szkodliwych i niebezpiecznych, bieżący nadzór i usuwanie nieprawidłowości, itd.).
3.
Nowe regulacje w zakresie prawa pracy, a zadania SIP:
- prewencyjna kontrola trzeźwości (zasady wprowadzania i stosowania procedury, treść aktów wewnątrzzakładowych, obowiązki informacyjne wobec pracowników, przetwarzanie danych osobowych, itd.) oraz postępowanie na wypadek podejrzenia, że pracownik uchybił obowiązkowi trzeźwości,
- praca zdalna,
- zmiany w przepisach dotyczących umów o pracę (umowa na okres próbny, umowa na czas określony, nowe zasady ochrony trwałości zatrudnienia rodziców i opiekunów),
- nowe zasady informowania pracownika o warunkach zatrudnienia,
- nowe uprawnienie pracownika do wnioskowania raz w roku o zmianę warunków zatrudnienia i obowiązki pracodawcy w tym zakresie,
- nowe przerwy w pracy,
- nowe uprawnienia opiekuńcze – zwolnienie z powodu działania siły wyższej, urlop opiekuńczy, elastyczna organizacja pracy,
- nowe wykroczenia przeciwko prawom pracownika.
4.
Nowe przepisy prawa pracy a obowiązki pracodawcy i uprawnienia SIP:
- zmiany w regulaminach pracy i innych przepisach wewnętrznych,
- zakres kontroli SIP przestrzegania nowych przepisów,
- zalecenia i uwagi dotyczące nowych rozwiązań prawnych.
BLOK II PSYCHOLOGIA
Warsztat psychologiczny pozwoli na usystematyzowanie wiedzy na temat charakterystyki różnic pokoleniowych wśród pracowników w celu zwiększenia efektywności pracy zespołu.
- Różnice pokoleniowe w zakładzie pracy: charakterystyka pokoleń aktywnych zawodowo na rynku pracy, komunikacja interpersonalna między pokoleniami, współpraca w zespole wielopokoleniowym - istota, cele i korzyści dla zakładu pracy, różnice indywidualne jako potencjał dla efektywności zakładu w ujęciu pokoleniowym.
- Destrukcyjna i konstruktywna rola konfliktu w zespołach różnorodnych: konflikt jako czynnik rozwojowy w organizacji, podłoże konfliktów w zespołach różnorodnych, kiedy konflikt w różnorodnym zespole może być konstruktywny, motywacja i oczekiwania pracowników różnych pokoleń.
- Stres jako czynnik mobilizujący do działania: stres w ujęciu różnic pokoleniowych, autoanaliza zachowań w sytuacjach stresowych, jak „zarządzać sobą” w sytuacjach trudnych?, techniki panowania nad emocjami, pokonywanie stresu, zmęczenia w pracy, metody radzenia sobie z przeciążeniem zawodowym, efektywne „korzystanie” ze stresu, a także techniki i metody reagowania na stres.
Wykładowcy:
Prawnik, posiadający uprawnienia Państwowego Inspektora Pracy. Wieloletni praktyk w zakresie stosowania prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki zbiorowego prawa pracy. Doradca w wielu podmiotach gospodarczych w różnych gałęziach gospodarki, specjalista stosujący prawo pracy, na co dzień w swojej pracy zawodowej. Uznany autorytet w zakresie prawa pracy posiadający predyspozycje trenerskie do profesjonalnego przekazywania posiadanej wiedzy.
Psycholog pracy, mediator sądowy i zawodowy. Wieloletni trener w dziedzinie technik negocjacyjnych oraz zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej. Najważniejsze obszary szkoleń i konsultacji: negocjacje, problematyka organizacji czasu, budowanie zespołu, współdziałania w grupie pracowniczej, komunikacja interpersonalna, asertywność, rozwój pracowników w aspekcie motywowania do pracy, zarządzanie czasem, profesjonalizm w pracy, bezpieczeństwo pracy w kontekście psychologii, rozwiązywania konfliktów.
Szczegóły organizacyjne szkolenia:
Miejsce kształcenia: |
Hotel Crocus Zakopane ****
ul. Tytusa Chałubińskiego 40,
34-500 Zakopane
www.hotelcrocus.pl |
Termin szkolenia: |
WARIANT I
08 - 10 maja 2024 r. (od kolacji w dniu 08.05. do obiadu w dniu 10.05.)
WARIANT II
09 - 10 maja 2024 r. (od obiadu w dniu 09.05. do obiadu w dniu 10.05.) |
Cena usługi:
|
WARIANT I
2490 zł netto / osoba + VAT 23%
(Cena obejmuje: zakwaterowanie, pełne wyżywienie, zajęcia szkoleniowe, materiały dydaktyczne,
organizacja czasu wolnego, wydanie imiennych certyfikatów).
Dodatkowa dopłata do pokoju jednoosobowego 400 zł netto + VAT 23%.
WARIANT II
1990 zł netto / osoba + VAT 23%
(Cena obejmuje: zakwaterowanie, pełne wyżywienie, zajęcia szkoleniowe, materiały dydaktyczne,
organizacja czasu wolnego, wydanie imiennych certyfikatów).
Dodatkowa dopłata do pokoju jednoosobowego 200 zł netto + VAT 23%.
|
Dodatkowe informacje:
Agata Goździewska
887 550 510
a.gozdziewska@matedukacja.pl
Renata Zielińska
795 000 363
r.zielinska@matedukacja.pl
Marta Patrik
605 336 009
m.patrik@matedukacja.pl
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty